Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Конституцією України визначено, що всі мають право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь в установлений законом термін (стаття 40 Конституції України).
За статистичними даними протягом 2017 року до Житомирського апеляційного адміністративного суду надійшло 13 звернень громадян, що на 2 звернення більше порівняно з 2016 роком – 11 звернень.
Кількість надходження заяв, скарг наведено у діаграмі.
Серед усіх звернень частка надісланих поштою становить 4, наданих безпосередньо в суді в письмовій формі або усне звернення – 5, надісланих електронною поштою – 2, заповнено форм звернень на сайті суду – 1.
Із числа звернень громадян, які надійшли до суду, 11 звернень індивідуальні, 2 – колективні. За видами звернень надійшло 11 скарг та 2 заяви.
Звернення громадян у вигляді пропозицій (зауважень), з висловленням порад, рекомендацій щодо діяльності суду протягом звітного періоду не надходили.
На всі звернення громадян, що надійшли до суду, надано відповідь у встановлені законом строки. Залишок нерозглянутих звернень відсутній.
Зокрема, у двох зверненнях, які віднесені до виду скарг, автори скаржились на дії працівників апарату місцевого суду щодо ненадіслання до апеляційного суду судової справи з апеляційною скаргою (автори звернень: Дмитренко Р.О., Стецюк М.О.).
За наслідками розгляду вказаних звернень голові Корольовського районного суду м. Житомира спільно з начальником Територіального управління Державної судової адміністрації України в Житомирській області запропоновано призначити службову перевірку причин невиконання працівниками апарату суду згаданих вимог закону.
На скаргу засудженого Єфремова О.Л. щодо неправомірних дій працівників установи виконання покарань надано роз’яснення про можливість оскарження таких дій у судовому порядку.
Варивада В.Г. скаржився на незаконність ухвал суддів апеляційного суду щодо сплати судового збору, а також проти розгляду справи окремими суддями апеляційної інстанції.
У відповідь на звернення Вариводі В.Г. повідомлено, що ставки судового збору встановлені не судом, а Законом. Крім того, заявника повідомлено про наявне право звернутися до суду із клопотанням про відстрочку або розстрочку сплати судового збору з наданням доказів щодо фінансової неспроможності.
Глібко О.С. скаржився на дії судді суду Iінстанції та просив притягнути його до відповідальності за недбале виконання обов’язків, покладених на суддю.
Громадянину Глібку О.С. надано відповідь на його звернення, а також прес-службою на веб-сайті суду розміщено відповідний прес-реліз «Терпіння у громадян закінчується…».
Неодноразово зверталася до суду зі скаргами та заявами Дмитренко Р.О., зокрема:
1) Скарга на дії працівників апарату суду I інстанції про недотримання строків надіслання справи разом з апеляційною скаргою до суду апеляційної інстанції;
2) Скарга на дії працівників Житомирського апеляційного адміністративного суду про неправомірність проставлення відмітки заявника щодо отримання копій документів у справі, а також відсутність частини документів у матеріалах справи.
3) Усна скарга щодо невчасного отримання копій ухвал Житомирського апеляційного адміністративного суду;
4) Скарга на дії працівників апарату апеляційного суду про ненадання ухвали, якою відкладено розгляд справи, про порушення правил вручення повістки.
На всі порушенні у зверненнях питання гр. Дмитренко Р.О. надані кваліфіковані та вичерпні відповіді.
Предметом колективного звернення Степанюка І.С. та Степанюка С.І. стало питання щодо порушення строків передачі справи з одного суду до іншого, а також порушення процесуальних строків судом I інстанції щодо відкриття провадження та розгляду справи.
За результатами розгляду даного звернення громадянам повідомлено, що основною причиною порушення строків розгляду справи в суді стала неукомплектованість суддівського корпусу Чуднівського районного суду.
У колективному зверненні Замоти М.М. та Замоти В.М. порушені питання обґрунтованості судових рішень та неправомірних дій суддів апеляційного суду.
У відповідь на дане звернення авторам повідомлено, що законність та обґрунтованість постановлених апеляційним судом судових рішень може перевірити лише суд касаційної інстанції.
У процесі аналізу також вивчено питання організації роботи із зверненнями громадян у апеляційному адміністративному суді.
Встановлено, що робота зі зверненнями громадян у суді здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах в установах та організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. N 348, та Положення про організацію роботи із зверненнями громадян у Житомирському апеляційному адміністративному суді, затвердженого наказом голови суду від 11.01.2016 № 2-од.
Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Звернення громадян приймаються судом за допомогою поштового і електронного зв'язку, а також від громадян особисто або через уповноважених представників. Облік звернень ведеться в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, до автоматизованої системи документообігу суду (КП «ДСС») також вносяться первинні облікові відомості, що стосуються звернень громадян.
При первинному розгляді звернень, останні розділяються на звернення, які містять запитання з приводу відправлення правосуддя, та на звернення, розгляд яких здійснюється відповідно до ЗУ «Про звернення громадян».
Відповіді з питань відправлення правосуддя надаються з роз’ясненнями відповідно до норм процесуальних законів та Законів України «Про судоустрій і статус суддів» та «Про доступ до судових рішень», а листування ведеться у відповідній номенклатурній справі № 01-19.
Матеріали, пов'язані із зверненнями громадян та документи з їх розгляду формуються у номенклатурну справу № 03-11.
Контроль за організацією роботи зі звернення громадян та дотриманням строків розгляду звернень громадян здійснюється безпосередньо головою суду.
Однією з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення є проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.
З метою належної організації особистого прийому громадян в суді затверджені графіки прийому громадян головою суду, керівником апарату суду та заступником керівника апарату суду. Прийом громадян в суді здійснюється у визначені дні та години. Графік прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційних веб-сайтах суду.
У непоодиноких випадках прийом громадян протягом робочого часу здійснюється, незалежно від затвердженого графіку, що в значній мірі сприяє попередженню виникнення скарг.
Упродовж звітного періоду керівництвом суду здійснено 3 особистих прийоми громадян, а саме: 2 головою суду та 1 заступником керівника апарату суду.
За результатами розгляду усних звернень надано відповіді на порушені питання.
За наслідками проведеного аналізу слід дійти висновку, що у Житомирському апеляційному адміністративному суді робота з розгляду звернень громадян, що надходять до суду, ведеться на достатньому рівні.
З метою підвищення якості роботи із зверненнями громадян необхідно виявляти та усувати причини, що спонукають їх звертатися зі скаргами, а також проводити роз’яснювальну роботу через засоби масової інформації та виїзні прийоми в апеляційному адміністративному окрузі з питань, що найбільше цікавлять громадян.