Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Робота зі зверненнями громадян в Житомирському апеляційному адміністративному суді здійснюється на підставі вимог Конституції України, згідно з положеннями Закону України “Про звернення громадян” та інших законодавчих актів.
За статистичними даними упродовж першого півріччя 2018 року до Житомирського апеляційного адміністративного суду надійшло 6 звернень громадян, що на 1 звернення менше у порівнянні з аналогічним періодом 2017 року (7).
Усі звернення індивідуальні. За видами звернень надійшло 3 скарги та 3 заяви.
Так, Крук Г.С. звернувся із заявою про порушення його конституційних прав органами Пенсійного фонду України та просив апеляційний суд скасувати рішення Рівненського міського суду у справі, пов’язаній з виконанням судового рішення у адміністративній справі про соціальні виплати.
Як було з’ясовано після перевірки, апеляційна скарга до апеляційного суду не надходила, про що повідомлено заявника.
Звернення Перегуди А.П. базувалося на недотриманні працівниками Житомирського окружного адміністративного суду строків передачі справ до суду апеляційної інстанції, що призвело до затримки розгляду апеляційної скарги.
За результатами перевірки встановлено, що справа знаходиться в суді касаційної інстанції і питання про відкриття апеляційного провадження буде вирішено після надходження справи разом із апеляційною скаргою до суду апеляційної інстанції.
Шкадюк Л.В. звернулась із заявою про невиконання рішення суду Новоград-Волинським об’єднаним управління Пенсійного фонду України.
Заявнику роз’яснено, що контроль за виконанням рішення суду не входить до повноважень апеляційного суду.
Аналогічну відповідь надано Палажевичу Б.М., який скаржився на невиконання Житомирським об’єднаним управлінням Пенсійного фонду України постанови Богунського районного суду щодо перерахунку пенсії.
Базилюк О.О. звернувся зі скаргою про ненадання відповіді на звернення особі з інвалідністю Ващуку Ю.П. щодо контролю з боку керівництва суду за використанням службових автомобілів та просив пояснити причини відмови Житомирським апеляційним адміністративним судом у задоволенні позовних вимог у адміністративній справі за позовом Базилюка О.О. в частині відшкодування моральної шкоди.
За результатами перевірки автора скарги повідомлено про те, що звернення Ващука Ю.П. розглянуто у встановленому порядку і заявнику дана відповідь, яку він отримав. Стосовно повідомлення причин відмови апеляційним судом у задоволенні позовних вимог Базилюка О.О., заявнику надана відповідь про те, що мотиви відмови у позові викладені у рішенні суду апеляційної інстанції, яке він вправі оскаржити у касаційному порядку.
Сидорук Г.М. скаржилася на відмову Зарічненського районного суду Рівненської області прийняти її позовну заяву.
На вказану скаргу надано відповідь про те, що перевірка причин відмови суду I інстанції прийняти позовну заяву не входить до компетенції апеляційного суду.
Отже, найбільша кількість звернень стосується дій чи бездіяльності органів Пенсійного фонду України – 3 звернення, з них 1 скарга, та діяльності судів першої інстанції - 2 заяви, безпосередньо, організації роботи Житомирського апеляційного адміністративного суду стосується 1 скарга.
Усі письмові звернення громадян розглянуті та надані відповіді у встановлені законодавством строки. Залишок нерозглянутих письмових звернень відсутній.
Усні звернення громадян, а також звернення у вигляді пропозицій (зауважень), з висловленням порад, рекомендацій щодо діяльності суду протягом звітного періоду не надходили.
З метою належної організації особистого прийому громадян в суді затверджені графіки прийому громадян головою суду, керівником апарату суду та заступником керівника апарату суду. Прийом громадян в суді здійснюється у визначені дні та години. Графік прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційних веб-сайтах суду.
У процесі аналізу також вивчено питання організації роботи із зверненнями громадян у апеляційному адміністративному суді.
Встановлено, що робота зі зверненнями громадян у суді здійснюється відповідно до Закону України «Про звернення громадян», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах в установах та організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 р. N 348, та Положення про організацію роботи із зверненнями громадян у Житомирському апеляційному адміністративному суді, затвердженого наказом голови суду від 11.01.2016 № 2-од.
Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства. Звернення приймаються судом за допомогою поштового і електронного зв’язку , а також від громадян особисто або через уповноважених представників. Облік звернень ведеться в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. Крім того, до автоматизованої системи документообігу суду (КП «ДСС») також вносяться первинні облікові відомості, що стосуються звернень громадян. При первинному розгляді звернень, останні розподіляються на звернення, які містять запитання з приводу відправлення правосуддя, та на звернення, розгляд яких здійснюється відповідно до ЗУ «Про звернення громадян».
Відповіді з питань відправлення правосуддя надаються з роз’ясненнями відповідно до норм процесуальних законів та Законів України «Про судоустрій і статус суддів» та «Про доступ до судових рішень», а листування ведеться у відповідній номенклатурній справі № 01-19. Матеріали, пов’язані із зверненнями громадян та документи з їх розгляду формуються у номенклатурну справу № 03-11. Контроль за організацією роботи зі звернення громадян та дотриманням строків розгляду звернень громадян здійснюється безпосередньо головою суду.
Проведений аналіз свідчить, що у Житомирському апеляційному адміністративному суді робота з розгляду звернень громадян ведеться на достатньому рівні.
З метою підвищення якості роботи зі зверненнями громадян необхідно виявляти та усувати причини, що спонукають до скарг, а також проводити роз’яснювальну роботу через засоби масової інформації та виїзні прийоми в апеляційному адміністративному окрузі з питань, що найбільше цікавлять громадян.