flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Узагальнення роботи суду з розгляду звернень громадян, що надійшли протягом 2015 року

Упродовж 2015 року Житомирським апеляційним адміністративним судом (далі – суд) здійснювались заходи щодо забезпечення вимог Закону України "Про звернення громадян", виконання Указу Президента України від 07.02.2008р. № 109/2008 "Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування" з дотриманням Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах в установах та організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації та відповідно до  Положення про організацію роботи зі зверненнями громадян в Житомирському апеляційному адміністративному суді.

Діловодство за зверненнями громадян у суді ведеться окремо від інших видів діловодства і покладається на статистично-аналітичний відділ суду.

Варто зауважити, що 28.10.2015 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції».

Зокрема, у ст. 5 Закону запроваджено подання громадянами індивідуальних та колективних звернень в електронній формі з використанням мережі Інтернет та засобів електронного зв’язку.

Законом також передбачена можливість звернення громадян або громадського об’єднання, яке здійснює збір підписів на підтримку електронної петиції, до Президента, Верховної Ради, Кабінету Міністрів України та органів місцевого самоврядування шляхом подання електронної петиції через офіційні веб-сайти.

Упродовж 2015 року звернення громадян до суду надходили за допомогою поштового зв'язку і електрозв'язку, кур'єрської служби, телефаксу, передавались громадянами особисто або через уповноваженого представника.

Облік звернень громадян у суді здійснювався відповідно до Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах в установах та організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації.

Статистичні дані свідчать, що протягом 2015 року до суду надійшло 17 звернень громадян, що значно менше, ніж у 2014 році (50). Із загальної кількості звернень 14 складають заяви, клопотання, 3 – скарги. Крім того, з-поміж 17 звернень 16 становлять індивідуальні, 1- колективне.

У більшості заяв і клопотань громадяни просили надати інформацію, що стосується судового розгляду адміністративних справ. Зокрема, надійшли звернення про дату отримання та реєстрацію судом апеляційної скарги, отримання копії судових рішень, видачі копії фонограми (компакт-диску) звукозапису судового засідання, про відстрочення сплати судового збору, а також стосовно відводу суддів, порушення судом строків розгляду справи, про незабезпечення доступу до участі у судовому процесі та результатів розгляду справи тощо.

Заявникам було роз’яснено, що за змістом такі заяви і клопотання не є зверненнями в розумінні ЗУ «Про звернення громадян».

Разом з тим, з метою недопущення порушення процесуальних прав сторін  - учасників процесу, заявникам надавались відповіді відповідно до норм Кодексу адміністративного судочинства України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до судових рішень».

За звітний період до суду надійшло лише 6 звернень, які за визначенням підпадають під ЗУ «Про звернення громадян».   

Так, у зверненні № Б-11/15 від 08.07.2015 йшлося про притягнення до відповідальності секретаря судових засідань та помічника судді у зв’язку з ненаправленням процесуальних документів стороні у справі. За результатами розгляду до даних працівників апарату суду за неналежне виконання посадових обов’язків застосовано заходи дисциплінарного впливу та вказано на недопущення недоліків у подальшій роботі.

На звернення К – 21/15 від 15.10.2015 Житомирським апеляційним адміністративним судом надано роз’яснення щодо застосування норм чинного законодавства, яке регулює пенсійне забезпечення.

У скаргах громадяни вказували на те, що розгляд справи відбувся без участі позивача, а також на неналежну організацію роботи апарату суду та неотримання судового рішення.

Скарга на неналежну організацію роботи апарату суду визнана обґрунтованою. Вжито відповідні заходи щодо запобігання таких порушень у майбутньому.

Усі письмові звернення громадян розглянуто та надано відповіді у встановлені законодавством строки (у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребували додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання).

Звернень громадян у вигляді пропозицій (зауважень), з висловленням порад, рекомендацій щодо діяльності суду протягом 2015 року не надходило.

Кількість надходження заяв, скарг наведено у діаграмі.

Тенденція зменшення кількості звернень пояснюється зменшенням надходження до суду адміністративних справ, пов’язаних із соціальними виплатами, адже більша частина звернень стосувалась розгляду саме цієї категорії справ.

Також зменшенню кількості надходжень звернень громадян слугує ведення у суді зовнішньої комунікаційної діяльності. Зокрема, щоденно на офіційних веб-сайтах суду (http://zaas.gov.ua/, http://apladm.zt.court.gov.ua) розміщуються інформація про:

- автопризначені справи, що надійшли до суду вперше;

- призначені до розгляду справи за апеляційними скаргами;

- результати апеляційного перегляду судових рішень.

До однієї з дієвих форм забезпечення реалізації конституційного права громадян на звернення слід віднести проведення особистого прийому громадян керівництвом суду.

З метою належної організації особистого прийому громадян затверджені графіки прийому громадян головою суду, заступником голови суду, керівником апарату суду. Прийом громадян здійснюється у визначені дні та години. Графік прийому громадян розміщено у приміщенні суду на довідковому стенді, а також на офіційних веб-сайтах суду.

Облік особистого прийому громадян здійснювався в журналі попереднього запису на особистий прийом та в журналі обліку особистого прийму громадян.

Упродовж 2015 року керівництвом суду прийнято 6 громадян, з них: головою суду - 5, заступником голови суду - 1.

У зв’язку з наданням керівництвом суду вичерпних роз’яснень у ході особистого прийому громадян, письмові звернення до розгляду не подавались.

Крім того, головою суду проводився особистий прийом громадян у Рівненській області, на яку поширюється юрисдикція апеляційного адміністративного суду. Така форма роботи зі зверненнями громадян є дієвою і актуальною.

Керівництво суду планує і надалі організовувати виїзні прийоми в апеляційному адміністративному окрузі за місцем проживання громадян, які потребують соціального захисту та підтримки і проживають у віддалених районах, зокрема, у північних районах округу.

Варто зауважити, що для спрощення звернень громадян та юридичних осіб із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються діяльності суду на веб-сайтах суду створено «Інтернет – приймальню голови суду».

Для оптимізації комунікацій у суді функціонує телефон довіри ((0412) 48 16 03), завдяки чому відбувається діалог громадян та юридичних осіб із судом, кожен охочий може висловити свою думку щодо покращення роботи суду.

Підсумовуючи викладене, можна дійти висновку, що робота з розгляду звернень громадян у суді ведеться на належному рівні. Контроль за якістю, своєчасністю та повнотою надання відповідей заявникам здійснюється головою суду.

Крім того, керівництвом суду вживаються організаційні заходи для вдосконалення роботи з розгляду звернень громадян, вирішення порушених в них питань та усунення причин їх виникнення.

Так, за дорученням керівника апарату суду статистично-аналітичним відділом здійснено перевірку роботи зі зверненнями громадян в суді, за результатами якої складено відповідну доповідну записку.

У звітному періоді (грудень 2015 року) розроблено проект Положення про організацію роботи із зверненнями громадян у апеляційному адміністративному суді з урахуванням Закону України «Про внесення змін до Закону України "Про звернення громадян" щодо електронного звернення та електронної петиції».

З 01 січня 2016 року обрано більш зручний спосіб реєстрації звернень громадян – журнал реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян, з огляду на те, що кількість звернень громадян за рік складає менш ніж 600.

Розроблено порядок щодо реєстрації звернень громадян, які містять запитання з приводу відправлення правосуддя. У таких випадках відповіді надаються з роз’ясненнями відповідно до норм процесуальних законів, Законів України «Про судоустрій і статус суддів» та «Про доступ до судових рішень», а листування ведеться у відповідній номенклатурній справі № 01-19.

 

 

Начальник статистично - 

аналітичного відділу                                                                    П.М. Никончук