flag Судова влада України

В ході реформування судової системи цей суд припинив роботу

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

ВІДТЕРМІНОВАНО НА РІК НАБУТТЯ ЧИННОСТІ ЗАКОНУ УКРАЇНИ «ПРО ДЕРЖАВНУ СЛУЖБУ»

31 січня 2013, 08:44

 

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» від 20 листопада 2012 року № 5483-VI дату набрання чинності зазначеним законом перенесено на один рік - до 1 січня 2014 року.  

Відтермінування введення в дію Закону України «Про державну службу» пов’язане з необхідністю розробки нової редакції Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» та синхронного й скоординованого введення в дію зазначених законів, які визначають принципи, правові та організаційні засади цих складових публічного управління, що забезпечить комплексну реалізацію адміністративної реформи, ініційовану Президентом України. 

Це повністю узгоджується з принципами цілісності виконання Програми економічних реформ на 2012-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава», спрямованих на побудову сучасної, стійкої, відкритої й конкурентоспроможної у світовому масштабі економіки, формування професійної й ефективної системи державного управління, на підвищення добробуту українських громадян. 

Одночасно для впровадження нового Закону необхідно передбачити у проекті Державного бюджету України кошти для забезпеченняудосконалення системи оплати праці державних службовців, яка не змінювалась з 2008 року. Слід зазначити, що новим законодавством встановлені основні принципи системи оплати праці та мінімальний гарантований рівень найменшого посадового окладу, зокрема, основна частка заробітної плати державних службовців становитиме посадовий оклад. 

ДОВІДКОВО. 

Закон «Про державну службу» від 17 листопада 2011 року № 4050- VI спрямований на створення сучасної правової бази для побудови в Україні професійної та ефективної державної служби. Закон чітко розмежовує державну службу з політичною діяльністю. Ним визначається вичерпний перелік осіб, на яких не поширюється законодавство про державну службу (зокрема, політичні посади), встановлюються вимоги до політичної неупередженості державного службовця. 

Закон містить низку принципових новел, серед яких: чітке розмежування між адміністративним публічним правом та приватним правом, введення системної класифікації посад залежно від характеру та обсягу посадових обов’язків, єдині стандарти прийняття на службу, підходи до управління персоналом та оцінювання службової діяльності, новели щодо професійного навчання державного службовця, оплати його праці, преміювання та заохочення, а також дисциплінарної та матеріальної відповідальності. 

Новим Законом України «Про державну службу» застосовано компетентнісний підхід до оцінювання здатності державних службовців виконувати посадові обов’язки, визначені у посадовій інструкції. 

На законодавчому рівні закріплено нові поняття (терміни): профіль професійної компетентності посади державної служби (комплексна характеристика посади державної служби) та рівень професійної компетентності особи(характеристика особи). 

Зазначені характеристики є інструментом для використання у різних сферах управління людськими ресурсами, включаючи набір та просування по службі та планування людських ресурсів, професійне навчання та підвищення.  

Прес-служба Нацдержслужби України  

 

ОНОВЛЕННЯ ГАЛУЗЕВОГО СТАНДАРТУ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ «ДЕРЖАВНА СЛУЖБА» ГАЛУЗІ ЗНАНЬ «ДЕРЖАВНЕ УПРАВЛІННЯ»  - НАГАЛЬНА ПОТРЕБА СЬОГОДЕННЯ  

Проведення реформи державної служби в контексті реалізації завдань Стратегії державної кадрової політики, затвердженої Указом Президента України від 01.02.2012 № 45/2012, сприятиме створенню в Україні професійної, політично нейтральної та ефективної державної служби, впровадженню системних змін та модернізації моделі державного управління в цілому. 

Головне завдання Національного агентства України з питань державної служби у цьому полягає, перш за все, в організації процесу кардинальної модернізації стратегії професійного навчання та підвищення кваліфікації державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, запровадження нових ефективних форм навчання, розробки відповідних методичних рекомендацій тощо. 

На якісно нову підготовку фахівців спрямовані заходи щодо реалізації у 2012 році положень Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки, які затверджені Указом Президента України від 20.07.2012 № 453/2012, що передбачають оновлення галузевого стандарту підготовки магістрів за спеціальністю «Державна служба» галузі знань «Державне управління». 

Моніторинг діяльності вищих навчальних закладів, що здійснюють підготовку магістрів за спеціальностями галузі знань «Державне управління» щодо набору, навчання та працевлаштування випускників, а також відпрацювання після навчання ними 5 річного терміну, виявили низку проблем, які потребують вирішення, зокрема, щодо недоліків діючого галузевого стандарту, а саме, його невідповідність: 

- вимогам нового законодавства; 

- наявному інституційному середовищу реалізації управлінських впливів на сфери життєдіяльності суспільства; 

- вимогам до освітньо-професійної програми. 

Крім цього, недоліком діючого галузевого стандарту є стандартизована назва кваліфікації – «спеціаліст державної служби», яка вступає у протиріччя з освітньо-професійним рівнем магістра, підготовку якого регламентує стандарт. Потребують уточнення терміни навчання та перелік функцій, якими мають володіти випускники. Стандарт не враховує компетентнісний підхід та інші принципові питання, що зумовлює необхідність його оновлення. 

Метою створення нового галузевого стандарту вищої освіти за спеціальністю «Державна служба» галузі знань «Державне управління» є впровадження освітньо-кваліфікаційних характеристик, освітньо-професійних програм та засобів діагностики якості освіти, здатних забезпечити професійну підготовку, достатню для задоволення спеціальних вимог до напряму підготовки та рівня професійної компетентності осіб, які претендують на зайняття посад державної служби. 

Таким чином, новий галузевий стандарт вищої освіти за спеціальністю «Державна служба» галузі знань «Державне управління» - це багатофункціональний нормативний документ, що повинен визначити вимоги до змісту й умов праці, кваліфікації та здатностей (компетенцій), викладених у вигляді структурованих характеристик діяльності через одиниці професійного стандарту. 

З метою забезпечення оновлення галузевого стандарту Нацдержслужбою України проводиться робота згідно з Методичними підходами з розробки освітньо-кваліфікаційних (кваліфікаційних) стандартів за результатами навчання на основі вимог професійних стандартів за компетентнісним підходом, розроблених ДУ науково-дослідним інститутом соціально-трудових відносин Міністерства соціальної політики України. Так, спільно зі створеною робочою групою з розробки галузевого стандарту вищої освіти з підготовки магістрів за спеціальністю «Державна служба» галузі знань «Державне управління», завершено перший етап розробки Галузевого стандарту. 

Наступний етап розробки передбачає формування основних трудових функцій і необхідних компетентностей. 

 

Прес-служба Нацдержслужби України  

 

Відбулося чергове засідання колегії Нацдержслужби України  

20 грудня 2012 року на засіданні колегії під головуванням Голови Нацдержслужби України В’ячеслава Толкованова було розглянуто 5 основних питань порядку денного:  

 1. Звіт про результати діяльності Нацдержслужби України у 2012 році представив перший заступник Голови Нацдержслужби України Ігор Попов.  

«Впродовж 2012 проку Нацдержслужбою України були виконані завдання, визначені для реалізації стратегічних напрямів діяльності щодо нормативного та організаційного забезпечення впровадження нової редакції Закону України від 17 листопада 2011 № 4050-VI «Про державну службу»; координації діяльності з підготовки та виконання Плану заходів, спрямованих на реалізацію положень Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки; участі у формуванні Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації»; розвитку та модернізації системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, а також адаптації державної служби України до стандартів ЄС та здійснення впровадження європейських інструментів інституційної розбудови», – поінформував доповідач.  

Колегія схвалила звіт та рекомендувала Нацдержслужбі України звернутись до Кабінету Міністрів України з клопотанням щодо утворення територіальних управлінь Нацдержслужби України.  

2. Звіт про результати виконання Нацдержслужбою України (у межах своїх повноважень) Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава» представив заступник Голови Нацдержслужби України Микола Дячишин. 

«Нацдержслужбою України виконані завдання щодо нормативного забезпечення підготовки до впровадження нового Закону України «Про державну службу», організації навчання з питань застосування нового законодавства про державну службу, а також розробки профілів професійної компетентності посад державної служби», – поінформував доповідач.  

Членами колегії було схвалено звіт та рекомендовано Нацдержслужбі України надіслати до Координаційного центру з упровадження економічних реформ звіт про виконання Нацдержслужбою України (у межах своїх повноважень) Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2014 роки «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна держава». Також колегія рекомендувала Нацдержслужбі України звернутись до Адміністрації Президента України та Кабінету Міністрів України з пропозицією щодо утворення (під загальною координацією Нацдержслужби України) міжвідомчої робочої групи з питань підготовки змін до Закону України від 17 листопада 2011 року № 4050-VI «Про державну службу».  

3. План діяльності Нацдержслужби України на 2013-2015 роки та Річний план роботи на 2013 рік представили начальник Управління адміністративно-господарського забезпечення Олег Бартащук та начальник Управління організаційної та кадрової роботи Сергій Плотян.  

Доповідачами були представлені План діяльності на 2013-2015 роки та Річний план роботи на 2013, які були розроблені відповідно до методичних рекомендацій Міністерства економічного розвитку та торгівлі України.  

Заслухавши та обговоривши зазначені питання, члени колегії схвалили План діяльності Нацдержслужби України на 2013-2015 роки, а також річний План діяльності Нацдержслужби України на 2013-2015 роки. Колегією було рекомендовано затвердити План діяльності Нацдержслужби України на 2013-2015 роки та Річний план роботи на 2013 рік. 

 4. Про виконання плану заходів, спрямованих на усунення недоліків виявлених в Акті Рахункової палати України «Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених упродовж першого півріччя 2012 року Нацдержслужбі України на здійснення заходів щодо протидії проявам корупції» доповіли начальник Управління адміністративно-господарського забезпечення Олег Бартащук та начальник Відділу професійного навчання Нацдержслужби України Лариса Жабенко.  

Присутніх було поінформовано, що у 2012 році Нацдержслужбою України були підготовлені обґрунтовані пропозиції щодо упорядкування питань фінансування Центрів підготовки та підвищення кваліфікації, а також проведено моніторинг щодо підвищення кваліфікації державних службовців з питань запобігання та протидії корупції в 2012 році.  

За результатами обговорення колегія схвалила звіт про виконання плану заходів, спрямованих на усунення недоліків виявлених в Акті Рахункової палати України «Про результати аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених упродовж першого півріччя 2012 року Нацдержслужбі України на здійснення заходів щодо протидії проявам корупції». 

 

5. Про результати проведення у 2012 році наукових досліджень і прикладних розробок у сфері державної служби та пріоритетні напрями наукових досліджень і прикладних розробок у сфері державної служби у 2013 році доповіла директор Центру адаптації державної служби до стандартів ЄС Марина Канавець.  

«У 2012 році наукова діяльність проводилась за пріоритетними напрямами розвитку державного управління та реформування державної служби. Було розроблено науковий коментар до  нового законодавства про державну службу, методичні рекомендації щодо розробки критеріїв профілів професійної компетенції посад державної служби тощо», – поінформувала доповідач.  

Членами колегії було схвалено звіт про результати проведення у 2012 році наукових досліджень і прикладних розробок у сфері державної служби та рекомендовано Нацдержслужбі України та Центру адаптації державної служби до стандартів ЄС затвердити пріоритетні напрями наукової діяльності у 2013 році.  

Довідково. 

Основними стратегічними напрямами діяльності Нацдержслужби України визначено: 

нормативне та організаційне забезпечення впровадження нового законодавства про державну службу та службу в органах місцевого самоврядування; 

розвиток та модернізацію системи професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад; 

реалізація положень Стратегії державної кадрової політики на 2012-2020 роки, схваленої Указом Президента України від 1 лютого 2012 року № 45/2012; 

участь у формуванні Президентського кадрового резерву «Нова еліта нації» (відповідно до Указу Президента України від 5 квітня 2012 року № 246/2012); 

адаптація державної служби України до європейських стандартів; 

контрольна діяльність щодо впровадження нового законодавства з питань запобігання та протидії корупції, забезпечення відкритості та прозорості в діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування. 

 

Матеріал прес-служби Нацдержслужби України