Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
З доповіддю про стан здійснення судочинства в 2015 році виступила голова суду К. Франовська, яка відзначила, що підведення підсумків діяльності та окреслення плану дій на майбутнє є важливим етапом роботи, оскільки, орієнтуючись на високопрофесійну діяльність, кожна судова установа прагне ефективно планувати та належно організовувати свою роботу, а діяльність суду спрямована лише на досягнення високих результатів.
2015 рік, - зауважила голова суду, був надзвичайно складним у багатьох відношеннях. Попри всі труднощі суд забезпечив виконання обов’язку по здійсненню правосуддя на належному рівні, а апарат суду максимально сприяв суддям при виконанні ними процесуальних дій.
Під час своєї доповіді голова ЖААС навела ряд статистичних показників здійснення правосуддя в минулому році. Зокрема, упродовж року до суду надійшло 11 811 справ, з яких 79 % - про соціальні виплати. Показник надходження справ залишився майже на рівні 2014 року, проте кількість справ про соціальні виплати збільшилась майже на 10%.
Збільшилось надходження справ з приводу забезпечення реалізації конституційних прав і свобод, виборчих справ та з приводу реалізації державної політики у сфері освіти.
Частка справ, що надійшла до ЖААС, в загальній кількості справ, що надійшли до апеляційних судів України становить 13% ( в минулому році показник складав 9%).
Навантаження на одного суддю в 2015 році склало 76 справ проти 71 в 2014 році при середньому показнику в Україні 39 справ. При цьому, навантаження в ЖААС є найбільшим серед апеляційних судів України протягом тривалого часу.
Залишок нерозглянутих справ на кінець року 516 проти 534 у 2014 році. Жодної справи, яка була б не призначена до розгляду, або по ній не виконувались процесуальні дії, немає.
Протягом року з порушенням встановленого законом строку розглянуто 22% апеляційних скарг (2127 апеляційних скарг). З порушенням місячного строку на постанови -1802, або 20%, 15 денного на ухвали - 51% (325).
І хоча цей показник є зависоким для нашого суду, відрадним є те, що ми, все-таки, значно скоротили цей показник в порівнянні з 2014 роом, який становив 34%
Цей показник з урахуванням однієї і тієї ж кількості справ, що надійшли, якнайкраще характеризує ефективність роботи. І всього 15 справ розглянуто в строк понад 2 місяці.
Наступний важливий показник - якість судового розгляду.
Протягом 2015 року Вищим адміністративним судом України переглянуто 1555 рішень ЖААС за 2011-2015 роки ( 1890 у 2014 році),без змін залишено 71,3%, скасовано 25,9%, змінено 2,7% судових рішень.
У 2014 році без змін було залишено 79,7% переглянутих рішень, скасовано 20%, змінено 6%.
Голова суду зауважила, що однією з причин збільшення кількості скасованих судових рішень Вищим адміністративним судом України є формування практики Верховним Судом України з розгляду окремих категорій справ, у тому числі відхід від правових позицій, раніше викладених у висновках Верховного Суду України, щодо юрисдикції справ за позовами органів Державної служби зайнятості, про оскарження рішень органів Антимонопольного комітету України, про усунення порушень, виявлених у ході перевірки органами державної фінансової інспекції підконтрольних установ, про стягнення бюджетного відшкодування податку на додану вартість тощо. Визначальною ознакою звітного періоду, зазначила голова суду, є те, що у 2015 році судді особливо ретельно переймалися питанням застосування практики Європейського суду з прав людини та відновлення довіри до суду. І це правильно.
Які оцінки в очах людей має сьогодні влада, всі її інститути, гілки, у тому числі судова система.,- відомо. Можливо, з огляду на те, що у нас судова реформа, як і судова практика перебуває в системи перманентної кризи, що ми сьогодні вимушені говорити про якість правосуддя, про відповідальність усіх тих, хто чинить правосуддя. Сьогодні громадяни тотально не довіряють усім гілкам влади, включаючи і судову гілку влади. Наше завдання досягти спільного бачення того, що належить робити, зокрема ми всі єдині в тому, що нам треба поставити в центр інтереси права, верховенства права, права і інтереси осіб, що звернулись за їх захистом, і не підлаштовувати судову систему під когось чи під щось.
Цілком очевидно, що нам потрібно цілісна судова система і цілком очевидно, що нам потрібна єдина судова практика, сказала голова суду.
До позитивних здобутків, яких вдалось досягти протягом року, є те, що політика суду залишалася незмінною в напрямку доступності, зручності, відкритості та прозорості судової влади, адже завданням кожного працівника суду є, в першу чергу, створення комфортної атмосфери для відвідувачів, допомога їм у вирішенні проблемних питань, залишення позитивного враження про судову установу та судочинство в цілому.
Голова суду також прозвітувала перед зборами суддів про виконання адміністративних обов’язків відповідно до ст.115 Закону України « Про судоустрій і статус суддів» та окреслила перспективи покращення організації роботи суду.
На зборах було заслухано звіт про виконання адміністративних обов’язків заступника голови суду Малахової Н.М., яка звернула увагу на необхідність підвищення кваліфікації суддів , покращення роботи постійно-діючого семінару та ефективності оперативних нарад .
В доповіді про підсумки роботи апарату суду керівник апарату Бузань К.П. відмітила злагодженість і взаємодію структурних підрозділів під час виконання завдань з організаційного забезпечення діяльності суду. Зазначила, що працівники апарату відповідально ставляться до виконання своїх посадових обов’язків, дотримуються Правил поведінки працівника суду.
У своєму виступі начальник відділу організаційного забезпечення судового процесу та роботи керівництва суду Шакалов А.В. відмітив, що на перший план відділу постає питання дотримання якісних показників в роботі, дотримання і вимог Кодексу адміністративного судочинства України, направлення копій процесуальних документів у встановлені законом строки.
Начальник відділу інформаційного забезпечення судового процесу Секушин В. О. доповів про забезпечення належної якості роботи автоматизованої системи документообігу суду, враховуючи постійні зміни, які вносились до нормативних документів суду для її функціонування.
Мозгових О.М. начальник відділу по роботі з персоналом, звернула увагу на те, що у звітному періоді, крім поточної роботи із забезпечення роботи кадрових питань та проходження державної служби, здійснено заходи, пов’язані з обліком призовників та військовозобов’язаних. Оперативно підготовлено запити на виконання вимог Закону України «Про очищення влади».
Під час свого виступу начальник господарського відділу Семенюк О.В. окреслив проблемні питання, які виникають під час державних закупівель у зв’язку із невідповідністю деяких положень нормативно-правових актів Закону Про здійснення державних закупівель».
Другим питанням порядку денного стало питання змін до Правил внутрішнього трудового розпорядку. Зборами проголосовано за зміну режиму роботи суду, встановлений робочий час з 09:00 до 17:00 без обідньої перерви.